Isnin, 21 Mei 2012

Puding Gula Hangus

hari ni aku cuti..cuti peristiwa..hehehe,peristiwa antara aku dan ank aku...ahahaha,mengarut jelah..aku cuti sb mak mertua yg jaga anak aku ade kerje ckit..so aku cuti lah...dlm cuti2 ni sempat lagi buat puding gula hangus...niat nk buat hr jumaat br ni tp xjadi so ade mase ari ni maka terjadilah Puding gula hangus...erm sedap jugak...nk buatnye pun tak susah mane..alhamdulillah..rezeki Allah.

nie resepi untuk Puding gula Hangus....:)

Bahan-bahan :
3 sudu besar gula pasir
1 tin susu pekat
7 biji telur ayam
1 cawan air

Cara-cara:
1. Mula-mula cairkan gula dlm loyang atas api sederhana kecil. Masak sampai gula itu kekuningan. Pastu bila dh cair..lenggang2 loyang biar gula itu rata.
2. Kepuk telur sampai berbiuh pastu masukkan susu pekat tadi. Kacau rata...baru masukkan air.
3. Last sekali tuang atas gula yang dah beku tadi..boleh kukus sampai masak. Kukus tu dlm 45 minit gitulaaa...
4. Bila dah sejuk telangkupkan..bolehla dijamu untuk keluarga...

Selamat Mencuba....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

assalamualaikum...

selamat datang



ke laman cinta kau dan aku...antara aku dan dia...dua hati menjadi satu...dalam ikatan cinta..