Jumaat, 15 Jun 2012

Wajah Kesayangan Hamba


Assalamualaikum..

Kali ni aku nak story pasal dua permata hati aku..Adam dan Qisya..Adam anak sulung aku..berumur 4 tahun 2 bulan..sebelum kelahiran Adam..aku teringin nak anak sulong aku lelaki..bagi aku anak lelaki ni penguat semangat..bile dia besar dia boleh jaga mak dan adik-adik dia nanti..suami aku tak kisah lelaki ke perempuan..asalkan semuanya selamat..aku pun memang tak kisah juga tapi harapan aku saje..Alhamdulillah..syukur ke hadrat Ilahi aku dikurniakan anak sulong lelaki.. Masa mengandung Adam, alahan taklah seteruk mana,pagi2 biase lah morning sickness..tak leh bau sabun basuh,sabun mandi..ape2 sabun la..bau rokok..haha sebab tu sekarang abang aku dh kurang hisap rokok..dia dah tak hisap rokok depan aku..kalu die merokok depan aku.. aku akan jadi mual dn nk muntah..sampai sekarang aku memang anti bau rokok..alhamdulillah tabiat abang aku dh kurang ckit2..walaupun nak suruh die behenti terus memang la payah…mase bersalin adam pun Allah telah mudahkan jalan bagi aku..sakit taklah lama sangat…tapi aku ade masalah lekat uri..takut sangat masa tu..tapi syukur semuanya selamat…ingat lagi sebelum kelahiran adam..malam tu aku sempat pergi bershoping lagi kat mydin mall..keesokannya plak aku dh kena masuk wad sebab dah ade tanda-tanda nak bersalin..sekarang anak sulong ibu ni dah pun besar..dah nak masuk sekolah..sekejap je mase berlalu..aktif bukan main lagi..cakap pun macam orang dewasa..bila orang tanya sepuluh patah dia jawab..dia pun banyak tanya itu ini..sampai ibu sendiri pun tak tahu macam mane nk jawab..cerdik dia plak pada kite…mak dia bukannya cerdik sangat pun..hahaha…itulah anak lelaki ibu..Muhammad Adam Haikal..

adam 4 bulan


sekarang adam dah pun jadi abang….abang kepada Qisya Qistina..anak kedua aku..sepasang dah aku dapat..Alhamdulillah..mase mengandung qisya plak lebih kurang sama je mase aku mengandung anak sulong dulu..sakit bersalin pun tak lame..sekali lagi ku panjat syukur pada Ilahi…Qisya ni pun aktif juga..berkawan ngan si abang..macam lelaki..kalu sekali tengok memang orang kate lelaki..dah la rambut ckit je..panjat sana,panjat sini..memang lasak la..merajuk pun kuat..pantang orang marah ckit..mula la buat muka sedih..lari sembunyikan diri…hehehe pandai ye adik..tapi still comel..dua-dua anak ibu memang comel..sayang kamu!



Doa ibu semoga kamu berdua menjadi anak yang baik,soleh dan solehah..penyejuk hati ibu dan abah..

permata hatiku...


3 ulasan:

  1. adam dan qisha .... huh .. dua2 sama tp tk serupa..hehe...hensem n comel... geram nguh cikna tgk qisha..adam lop,suka ngt tgk ragam adam..nakal2 tp ttp hensem dimata cikna.. hehe..
    rindu rasa bila ingt saat2 ngndung ke ank.. rasa ingin semula ulangi saat2 tu.. ingt masa baby... nk cium bau baby ank sendiri..:(

    BalasPadam
  2. tq cikna..geram gak tgk irfan ngan ikhwan..irfan muke cute r..ikhwan ikut abah ye..hai nampaknye irfan nk bleh adik plak ni..

    BalasPadam
    Balasan
    1. rasa nk gk v irfan adik....ekekekekeee.. tp puan 'P' x mai2 g..sob3..! hehee

      Padam

assalamualaikum...

selamat datang



ke laman cinta kau dan aku...antara aku dan dia...dua hati menjadi satu...dalam ikatan cinta..